Zůstaňte fit i během Vánoc. Klouby to ocení!

Zůstaňte fit i během Vánoc. Klouby to ocení!

Lenošení u pohádek a pojídání vánočních dobrot se po čase odrazí i na naší váze. Minimum pohybu a nějaká ta kila navíc zatěžují naše klouby. Nezoufejte! Poradíme vám, jak zůstat fit i během Vánoc.

Rada č. 1: Nepřejídejte se a zbavte se nežádoucích kalorií

Během vánočního hodování volte k jídlu spíše lehčí potraviny. Jezte dostatek bílého masa, zeleniny a ryb. Porci oběda nebo večeře si naložte vždy na menší talířek.

A co štědrovečerní večeře? Málokdo z nás by odolal smaženému kaprovi, rybí polévce nebo bramborovému salátu. Pokud to jde, snažte se odlehčit i tato jídla. A jak na to?

Snažte se odlehčit i tradiční českou štědrovečerní večeři.

Majonézu v salátu nahraďte bílým jogurtem, zakysanou smetanou nebo smíchejte půl na půl majonézu s jogurtem. Kůži z kapra, pod kterou se ukrývá nejvíc tuku, stáhněte.

Rada č. 2: Omezte slazené nápoje a alkohol na minimum

Jedním přípitkem se sice neprohřešíte, ale hlídejte si množství vypitého alkoholu a přeslazených nápojů. Alkohol navíc rozšiřuje cévy a zvyšuje hladinu cukru v krvi. Vyhněte se i likérům a míchaným nápojům, které v sobě ukrývají velké množství kalorií.

Pijte dostatek čisté vody. Slibte si, že za každou vypitou skleničkou alkoholu vypijete i sklenici vody. Během vánočních oslav si dopřejte dvě deci suchého vína nebo vinný střik.

Hlídejte si, aby množství vypitého alkoholu a čisté vody bylo v poměru 1:1.

Zajímavost ze světa kloubů: Pokud trpíte potížemi s klouby, jeden pohárek vína si bez výčitek nalijte. Víno může snížit zánětlivé projevy a s nimi související bolesti kloubů.

Rada č. 3: Udržte si pohyb i během Vánoc

Málokdo odolá lenošení u vánočních českých filmů a pohádek. Přemýšlíte, jak se donutit k pohybu?

Připravte si předem plán, který vám nenaruší vaše povinnosti a nastavte si cíle. Aby se vám cíle lépe plnily, zapojte do nich celou rodinu.

Vydejte se na zimní procházku, výšlap na nedalekou horu nebo vymyslete sportovní aktivitu pro všechny. Co třeba sáňkování, bobování, lyžování nebo stavění sněhuláka?

Napadl přes noc sníh? Vytáhněte sáně a zajděte s dětmi na nejbližší kopec.

Pokud vám počasí nebude přát, mějte jako záložní plán alespoň domácí cvičení.

Tip pro zdraví kloubů: Víte, jak zdravě a bezpečně v zimě sportovat? Inspirujte se radami v našem článku.

Pár užitečných rad na závěr…

  • Odolejte pokušení a nejezte cukroví těsně před a po cvičení. Veškerá snaha by přišla lehce vniveč a mohli byste se potýkat s nepříjemným pálením žáhy.
  • Pokud uždibovat, tak v menším množství! Nesnažte se do sebe nasoukat co nejvíce cukroví, raději si ho dopřejte v menší dávce. A nezapomeňte – nikdy ho nezapíjejte kávou, svařákem nebo dalšími slazenými nápoji.
  • Čeká vás večírek? Vytvořte tělu dobrý základ a najezte se. Alkohol vždy prolívejte vodou a uzobávejte spíše bílkovinové potraviny (šunka, maso, vejce) než slané brambůrky a křupky.
  • Myslete i přes Vánoce na své klouby a dodejte jim dostatek živin. Kromě vyvážené stravy si můžete pomoct i formou doplňků stravy s obsahem glukosaminu, chondroitinu a vitamínu C.

 

A jak odoláváte vánočním dobrotám vy? Inspirujte další čtenáře na našem Facebooku.

Sdílejte článek: