Při kterých sportech nejméně zatížíte své klouby?

Při kterých sportech nejméně zatížíte své klouby?

„Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě,“ toto přísloví určitě neslyšíte poprvé. Jak z toho ven? Tělo člověka není nastaveno na nekonečné nicnedělání. Pravidelným pohybem svým kloubům naopak prospíváte. Víte, které letní sporty zároveň šetří vaše klouby? Koukněte se na dnešní článek a šlápněte do pedálů!

Pravidelná chůze: Klouby říkají ANO

Pravidelná procházka je nejsnadnější způsob, jak dopřát zdraví tělu i kloubům. A nepotřebujete k tomu ani žádné pomůcky. Hravě si vystačíte se svým tělem.

Při chůzi nedochází k prudkým nárazům a klouby zatěžujete pouze v přiměřené míře. Navíc podpoříte své spalování a kila půjdou rychleji dolů.

Přemýšlíte, jak se donutit k pravidelné chůzi?

  • Dejte si předsevzetí! Párkrát týdně vystupte z práce při jízdě autobusem o pár zastávek dříve. Provětráte mysl a uděláte krok navíc pro své zdraví.
  • Pořiďte si čtyřnohého mazlíčka, se kterým budete každý den chodit na procházky. Zabere vám jedno venčení v průměru 30 minut? V tom případě si denně připíšete nejméně hodinu a půl chůze k dobru.

Plavání: Klouby říkají ANO

Při návštěvě bazénu jste jako ryba ve vodě? Klouby vám za to poděkují! Tělo se při plavání vypořádává s větším odporem vody, než je tomu u běžných sportů, a tím vynaloží více energie. Díky nadnášení vodou se vyhnete přetěžování kloubů. Dokonce i tehdy, pokud trpíte nadváhou. Hlavně si pohlídejte plavecký styl, ať nenamáháte krční páteř.

Tip: Utrpěli jste někdy zranění kloubu? Rehabilitujte ve vodě! Plaváním zlepšíte hybnost kloubu po úrazech i operacích.

Běhání: Klouby říkají ANO, ale…

Běháním vyvinete až čtyřikrát větší nápor na klouby, než je vaše tělesná hmotnost. Zdá se vám to hodně? Každá mince má dvě strany.

Při běhu se totiž střídají dvě fáze: stlačení a rozpínání chrupavčité tkáně. Klouby se snadněji okysličí a tělu usnadníte látkovou výměnu, čímž udržíte chrupavky zdravější. Nezapomeňte při sportu dodržovat i pitný režim.

Tip: Pokud bojujete s nadváhou, zvolte ze začátku jinou sportovní aktivitu. Začněte s pravidelnou chůzí a postupně se zaměřte na rychlou chůzi. Po čase se dopracujete až k běhání.

Kolo, kolo, koloběžka? Klouby říkají ANO, na obojí!

Další aktivity, při kterých tolik nenamáháte klouby, jsou cyklistika a jízda na koloběžce. Víte proč? Při šlapání do pedálů člověk nezapojuje celou tělesnou váhu a na klouby se vyvíjí daleko menší tlak než u jiných sportů.

Aby vás po chvilce jízdy nezačaly klouby bolet, řiďte se našimi radami. Vyvarujete se dalším začátečnickým chybám.

Tip: Čeká vás kreativní práce a potřebujete ze sebe hrnout nápady? Jízda na kole uprostřed přírody pozitivně ovlivní i váš psychický stav a rozproudí moře nápadů.

Který sport preferujete v létě nejraději? Podělte se s námi o názor na Facebooku.

Sdílejte článek: