Jak dostávají vaše klouby zabrat…. v kanceláři?

Jak dostávají vaše klouby zabrat…. v kanceláři?

Tipněte si: kdy zatěžujete své klouby nejvíc? I když si nelibujete v extrémních sportech, dostávají vaše klouby zabrat každý den. Kde? V kanceláři!

Nebojte, povíme vám, jak klouby ochránit. Přečtěte si náš článek a zjistěte, čím jim kancelářská práce škodí.

Dlouhé stání? Sezení může být horší

Jistě, stát celý den na nohou je náročné. Paradoxně ale může sezení tělo zatěžovat víc. Na sezení člověk není stavěný – a přesto sedíme 8 hodin v práci, potom sedneme do auta, dojedeme domů… a pro změnu si sedneme.

Mnohahodinové sezení přetěžuje páteř a škodí nejen kloubům. Také zhoršuje krevní a lymfatický oběh, zpomaluje spalování tuků a přispívá k jejich ukládání. Vede tak k bolestem zad, ale i k obezitě a problémy se srdcem.

Jak zmírnit dopady dlouhého sezení?

Než si místo židle koupíte gymnastický míč, zpomalte. Dlouhodobé sezení na nestabilní podložce vede k přetěžování stabilizačního systému, a tak si zaděláváte na problémy. Raději si pořiďte kvalitní židli, která podporuje správné sezení. A jak vypadá zdravý sed?

  • Obě nohy se opírají celými chodidly o zem.
  • Jsou rozkročené na šířku pánve.
  • V kotnících, kolenou a kyčlích svírají nohy pravý úhel.
  • Nehrbíte se, neskláníte hlavu a nemáte kulatá ramena.
  • Sedíte rovně, neopíráte se o loket a nenakláníte se na jednu stranu.

Ani v případě, že dodržujete správné sezení, neseďte více hodin v kuse. Každou hodinu se zvedněte, protáhněte se a projděte se po kanceláři.

SMSkový a monitorový krk

Víte, kolik váží vaše hlava?

Přibližně 5 kilogramů. A teď si představte, jak těch 5 kilo zatěžuje váš krk, když se skláníte nad mobilem. Zátěž je až 5× větší než při přirozené pozici hlavy.

Stejnou zátěž přináší i špatná pozice monitoru – měli byste ho mít vždy ve výši očí tak, abyste nemuseli sklánět hlavu. Předejdete tak bolestem krční páteře a celých zad. Také nikdy nepracujte s notebookem položeným na klíně. A pokud ťukáte do mobilu, snažte se ho držet ve výši očí, ideálně mu ale věnujte jen minimum času.

Podrobnosti si přečtěte v článku SMSkový krk: nemoc chytrých telefonů, tabletů a počítačů.

Myš & klávesnice. Ve špatné výšce jsou nebezpečná dvojka

O syndromu karpálního tunelu jste už asi slyšeli. Co to ale znamená?

Vaše zápěstí má několik kůstek, mezi kterými vede „tunel“ pro cévy a nervy. Pokud máte při práci na počítači zápěstí ve špatné poloze, vzniká tlak na tento „tunel“. Výsledek? Bolavé zápěstí i prsty, brnění a pálení.

Jak předejít „počítačovému zápěstí? Hlídejte si správnou polohu ruky. Zápěstí by mělo být vždy v rovině, nesmí být zalomené. Pomůžou vám s tím speciální podložky i správná výška stolu. Nezapomínejte také přerušovat práci na počítači a zápěstí si procvičit.

Kouření škodí na všech frontách

Prokládáte pracovní den „kuřpauzami“? To určitě tušíte, že kouření způsobuje rakovinu nebo snižuje plodnost. Víte ale, že ničí i vaše kosti a klouby?

  • Zpomaluje hojení, a tak se každé poranění kostí a kloubů táhne a můžou po něm zůstat trvalejší následky.
  • Zhoršuje vstřebávání vápníku, a tak oslabuje kosti a klouby a způsobuje jejich řídnutí.
  • Zhoršuje krevní oběh, krev se hůř dostává do kostí, a tak jim nedodává dostatek kyslíku a živin.

Výsledkem může být i osteoporóza, onemocnění, které se projevuje bolestmi i častějšími zlomeninami v pokročilém věku.

Zajímají vás podrobnosti o vlivu kouření? Přečtěte si článek Kosti a klouby: O důvod víc, proč přestat kouřit.

Jak můžete své kosti a klouby ochránit a předejít problémům ve stáří? Tady je řešení jasné: přestaňte kouřit. Ne za rok, ne ve chvíli, kdy přijdou potíže. Hned.

Navíc dbejte na dostatečný přísun vitamínu C, který je důležitý nejen pro správnou funkci imunity, ale také kostí.

Dodejte kloubům živiny

Ať už zatěžujete své klouby jakkoliv, pečujte o ně a ony vám ve stáří poděkují. Myslete na to, že z malých potíží, jako je zatuhlý kloub nebo mírná bolest, se může po letech vyklubat problém větší a těžko léčitelný. Doplňujte proto kloubům potřebné živiny – nejlépe vyváženou a pestrou stravou. Pomoci vám může i doplněk stravy Flexodon C 800, který podporuje pružnost a pohyblivost kloubů a nezatěžuje žaludek.

Přečtěte si: Glukosamin a chondroitin. Proč je klouby potřebují?

Sdílejte článek: