5 mýtů o kloubech

5 mýtů o kloubech

Vybrali jsme pro vás 5 nejrozšířenějších mýtů o kloubech. Přečtěte si, jak to s nimi opravdu je.

#1 Křupání kloubů vede k artritidě

„Nekřupej, budeš mít problémy s klouby,“ je věta, kterou jste už nejspíš slyšeli. Možná jste ji i sami řekli. Podle výzkumů, které se zabývaly vlivem křupání kloubů na vznik artritidy, žádné riziko nehrozí a jedná se tak jen o rozšířený mýtus. Chcete o křupání kloubů zjistit více? Přečtěte si náš starší článek článek.

#2 Gumové bonbóny prospívají kloubům

Želatinové bonbóny jsou vyzdvihované zejména kvůli obsahu kolagenu. Ve skutečnosti obsahují mnohem více cukru než kolagenu. V průměrné porci (17-18 kusů) najdete asi pět a půl čajových lžiček cukru, ale jen 2 až 3 gramy bílkovin. Bílkoviny, které obsahují i želatinu, zastupují v průměrné dávce necelých 5 % doporučené denní dávky. Obsah kolagenu v „gumídcích“ je tak minimální a na klouby nemá žádný vliv.

#3 Doplňky stravy jsou k ničemu

Doplňky stravy jsou bezpečným zdrojem důležitých látek a vitamínů. Je třeba však vybírat z těch, které obsahují opravdu to, co vaše klouby potřebují – především látky chondroitin a glukosamin, které jsou základní stavební složkou chrupavek. Doplněk stravy Flexodon C 800 navíc obsahuje vitamín C, který přispívá k normální tvorbě kolagenu nezbytného pro správnou funkci kostí a kloubů.

#4 Bolest kloubů trápí jen seniory

Kloubní onemocnění patří k nejrozšířenějším chorobám a nevyhýbají se ani mladým lidem. Občasná bolest kloubů trápí kvůli nárazovému zatížení především příležitostné sportovce, jedince trpící nadváhou a také sportovce s jednostrannou zátěží.

#5 Běhání ničí klouby

Pokud běháte správně, nemusíte se o své klouby strachovat. Především běhejte pravidelně, věnujte velkou pozornost výběru vhodné běžecké obuvi a neběhejte pouze po tvrdém povrchu.

 

 

Sdílejte článek: